Co to je Volume?
Volume je počet akcií nebo smluv obchodovaných s cennými papíry či na celém trhu během daného časového období.
Pro každého kupce je prodávající a každá transakce přispívá k počítání celkového Volume.
To znamená, že kupující a prodejci se dohodli, že uskuteční transakci za určitou cenu, považují se za jednu transakci.
Pokud se během jednoho dne vyskytne pouze pět transakcí, Volume tohoto dne je pět.
Volume je důležitým ukazatelem v technické analýze, protože se používá k měření poměrné hodnoty tržního pohybu.
Pokud trhy uskuteční silný pohyb cen, pak síla tohoto pohybu závisí na Volume daného období.
Čím vyšší je Volume během pohybu, tím výraznější je pohyb.
Význam
Volume je jedním z nejdůležitějších měřících sil pro obchodníky a technické analytiky.
Jednoduše řečeno, Volume se vztahuje k počtu obchodovaných smluv.
K tomu, aby nastal nějaký obchod, musí trh vytvořit kupujícího a prodávajícího.
Transakce nastane, když se kupující a prodejci setkávají a je označována jako tržní cena.
Z hlediska aukce, kdy se kupující a prodejci stanou obzvláště aktivními za určitou cenu, znamená to, že je vysoké Volume.
[click_to_tweet tweet=“Analytici používají sloupcové grafy pro rychlé určení úrovně Volume.“ quote=“Analytici používají sloupcové grafy pro rychlé určení úrovně Volume.“]
Sloupcové grafy také usnadňují identifikaci trendů.
Pokud jsou hodnoty vyšší než průměr, je to znamení vysokého Volume nebo síly za určitou tržní cenu.
Tímto způsobem analytici používají Volume jako způsob, jak potvrdit cenový pohyb.
Pokud se Volume zvyšuje, když se cena pohybuje nahoru nebo dolů, považuje se za silný cenový pohyb.
U obchodníků se swingovými obchody je atraktivnější nižší Volume – kolem 100 000 až 500 000 akcií během jednoho dne.
Jak používat Volume pro zlepšení obchodování?
Aby bylo možné analyzovat Volume a zajistit i tedy úspěšné obchodování, existuje několik termínů, které musíte znát:
a) High volume up
To znamená, že v současné době se hodně obchoduje, což znamená, že kupující jsou agresivní a v důsledku toho pomáhají identifikovat trendové změny, pokračování a obraty.
b) High volume down
To jednoduše znamená, že se dělá více obchodů a prodejci jsou agresivní.
c) Low volume
To znamená, že dostupné množství je nižší než průměrné denní množství.
d) Confused volume
V denním obchodování se odkazuje na algoritmus, který pomáhá identifikovat místa, ve kterých dochází k poptávkám a nabídkám.
Confused volume je důležitý indikátor, který pomáhá ukázat změny, které se vyskytují v trendech.
e) Normal volume
V takovém případě je množství akcií nebo obchodů v rovnováze, takže obchodníci nemají žádnou výhodu nebo výhodu.
Volume se také používá k potvrzení patternů, například trojúhelníků, vlajek, hlavy a ramen.
Mezi těmito patterny existují kontaktní místa, která obsahují důležité informace, které jsou pro denní obchodníky důležité.
Konečně je známo, že cena předchází Volume a pokud je pečlivě sledována, pomáhá formulovat nápady týkající se změn trendů.
Například pokud dojde k poklesu uptrendu, pomůže to ukázat, že uptrend se chystá ukončit.
Závěr
Volume je důležitým nástrojem, který lze použít k identifikaci a posuzování síly trhu.
Spolu s různými indikátory Volume umožňuje denním obchodníkům přijít se strategií vstupu do obchodu a výstupu z obchodu tím, že se podívá na cenovou akci (price action) s primárním cílem valorizace trendů.
S praxí může Volume dát obchodníkovi nebo investorovi obrovskou výhodu.
V následujícím článku naší unikátní vzdělávací sérii o Trading terminologii se můžete těšit na téma: Slippage.
Věříme, že Vám to pomohlo.
Tým TradeSmart.cz