fbpx

Investiční report a výhled pro říjen (október) od Dominika Kovaříka je nyní ke stažení zdarma.

Záznam ze včerejšího vysílání „Jak investovat do podhodnocených společností a zajistit růst svého akciového portfolia“:

Black Friday slevy na kurzy a LIVE Roomy až 64%. Pouze do neděle 27.11.

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Hledáme Tradery! Získejte 1 mil. Kč a obchodujte pro naši firmu. Přihlaste se na nedělní vysílání:

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Extra sleva 33% na software TradeStreet do neděle 28.11. + záznam z tréninku.

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Přihlaste se do LISTOPADOVÉHO Trading Live Workshopu!
Živá obchodování, watchlisty, lekce pro začátečníky. Začínáme 1.11.

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Vánoční slevy u TradeSmart

pro prvních 100

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Poslední den! Využijte Extra Vánoční slevy na kurzy a živá vysílání. Akce končí 31.12.

Co to je Nabídková cena (Bid Price)? Trading Terminologie!

Co to je Nabídková cena (Bid Price)?

Nabídková cena (Bid Price) je nejnižší cena akceptovatelná prodávajícím.

Obecně platí, že nabídka (Bid) je nižší než požadovaná cena (Ask) a rozdíl mezi nimi se nazývá Spread Bid-Ask.

Nabídky lze také učinit v případech, kdy prodejce nechce prodat, v takovém případě se považují za nevyžádané nabídky.

[click_to_tweet tweet=“Nabídková cena (Bid Price) je částka, kterou kupující je ochoten zaplatit za cenný papír.“ quote=“Nabídková cena (Bid Price) je částka, kterou kupující je ochoten zaplatit za cenný papír.“]

To je v kontrastu s prodejní cenou, což je částka, za kterou je prodávající ochoten prodat cenný papír.

Nabídkové ceny (Bid Price) jsou často speciálně navrženy tak, aby přesně vystihovaly požadovaný výsledek od subjektu, který zadával nabídku.

Například, pokud je cena zboží 40 USD a kupující chce zaplatit 30 USD, mohl by udělat nabídku 20 USD a předpokládat, že kompromisem by mohlo být již zmiňovaných 30 USD.

Když více kupujících zadá nabídky, může se rozvinout válka, ve které nabízejí dva nebo více zákazníků postupně vyšší nabídky.

Například firma může stanovit požadovanou cenu 5 000 USD za zboží.

Kupující A by mohl nabídnout 3 000 USD.

Kupující B může nabídnout 3 500 USD.

Kupující A by mohl zvýšit svou nabídku na 4 000 USD.

A nakonec bude požadovaná cena od firmy v plné výši uhrazena (5 000 USD).

To je pro prodávajícího poměrně výhodné, neboť kvůli tlaku více kupujících prodá zboží za vyšší cenu, než kdyby existoval jediný potenciální kupující.

V kontextu obchodování s akciemi se nabídková cena vztahuje na nejvyšší částku, kterou potenciální kupující je ochoten vynaložit za konkrétní obchod.

 

 

Nákup v nabídce

Investoři a obchodníci musí zadat tržní příkaz k nákupu za současnou poptávkovou cenu (Ask Price) a prodávat za aktuální nabídkovou cenu (Bid Price).

Limitní příkazy (Limit Order) naopak umožňují investorům a obchodníkům koupit za nabídku a prodat za poptávku, což jim dává lepší zisk.

 

Závěr

Obvykle je nabídková cena (Bid Price) konkrétního cenného papíru zobrazená ve většině obchodních platformách, jako nejvyšší nabídkovou cenou na trhu.

Ale investoři a obchodníci nemusejí kupovat ani prodávat cenné papíry za tyto ceny.

Investoři a obchodníci mohou stanovit svou kupní cenu, když sdělí svým makléřům, aby uskutečnili obchod.

Obchod nemusí být proveden okamžitě (nebo dokonce vůbec, v závislosti na požadovaných cenách prodejců), ale kupující si může být jist, že nezaplatí víc, než zamýšlel.

 

 

V následujícím článku naší unikátní vzdělávací sérii o Trading terminologii se můžete těšit na téma: Poptávková cena (Ask Price).

 

Věříme, že Vám to pomohlo.

Tým TradeSmart.cz

Napsat komentář

Získejte exkluzivní přístup

Získejte přístup k živým vysíláním a novým videím od Dominika Kovaříka. Plus, buďte jedni z prvních, kteří získají přístup k novým skupinovým tréninkům. Vyplňte svůj e-mail.

Vaše osobní údaje (email) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka „Získat přístup“ souhlasíte s tímto zpracováním pro odběr pravidelných emailů od Dominika po dobu max. 5 let. Svůj souhlas můžete kdykoliv zrušit skrz tlačítko „Odhlásit se“ v každém zaslaném e-mailu.