Co to je Support?
Jedná se o cenovou úroveň, při níž je poptávka po ceně dostatečně silná, což brání poklesu ceny.
Jinými slovy, je to úroveň, na které investoři nebo obchodníci skočili kupovat cenné papíry, zatímco prodávající se stávají méně náchylní k prodeji svých akcií.
Podle důvtipných investorů a obchodníků bylo zjištěno, že když ceny dosáhnou supportu, poptávka překonává nabídku.
Výsledkem je, že cenám cenných papírů se zabrání dalšímu poklesu než úroveň supportu.
Čím více jsou kupující přitahováni, tím více se ceny odrazí od supportu. To pomáhá potvrdit úroveň supportu.
Pokud dojde k přenesení více prodejců, cena klesne pod support.
V důsledku toho se úroveň supportu změní na novou úroveň rezistence.
Základní analýza se zabývá výkonem společnosti, která určuje budoucí směr akcií.
Technická analýza se zabývá pouze modely a trendy cen.
Jeden z nejčastěji používaných trendů je označován jako trendová linie.
Výkres čáry mezi vysokým a nízkým bodem ceny akcií vytváří trendovou linii.
Analytici pak používají tuto linii k nalezení úrovní supportu a rezistence vůči akciím.
[click_to_tweet tweet=“Support a rezistence jsou dvě strany stejné mince.“ quote=“Support a rezistence jsou dvě strany stejné mince.“]
První je podlaha a druhá je strop.
Pro začátečníky je poměrně obtížné zjistit, kam směrovat trendové linie, aby bylo možné určit úroveň supportu.
Zde jsou 4 kroky, které vám pomohou toho dosáhnout:
Používejte historická data
Historická data vám poskytují cenná data, která můžete snadno vyzkoušet a hlavně velmi výrazně snížíte riziko ztráty svého kapitálu.
Začněte tím, že shromáždíte data za 3 až 6 měsíců, protože to je ideální pro identifikaci krátkodobého supportu.
Najděte tři cenové zóny
Než začneme, je důležité pochopit, jaká je cenová akční zóna.
Jedná se o body, které se nacházejí na grafu a jsou charakterizovány výraznými změnami, uptrendem nebo poklesem.
Jakmile identifikujete tyto body, označte si je.
Jeden důležitý bod, který si musíte pamatovat, je, že vaše cenová pásma by měla být dobře rozložena v čase. Např. pokud je první cenová akce zjištěna v prvním dubnovém týdnu, druhá cenová akce by měla být na třetí dubnový týden.
Zarovnejte zóny
Nyní, když jste identifikovali své tři cenové zóny, je čas je sladit.
Pro dosažení nejlepších výsledků použijte cenový rozsah.
Pokud nejsou zarovnány, měli byste body ignorovat.
Označte pouze ty, které se horizontálně vyrovnávají.
Nakreslete trendovou čáru
Nyní pochopíte, jak jsou trendové linie důležité pro obchodní a technickou analýzu.
Pomocí horizontální linie trendů propojte tři cenové zóny akcí.
To by mělo být vzhledem k aktuálnímu tržnímu cenovému rozpětí.
Tímto způsobem budete mít dvě horizontální čáry.
Horní čára označí strop (rezistence), zatímco dolní čára označí podlahu (support). Tímto způsobem identifikujete úroveň supportu.
Závěr
Je nezbytné pochopit, že úroveň supportu je velmi důležitá ve swingovém obchodování.
Pro předpovídání úrovně supportu využívají zkušení obchodníci horizontální trendové linie na grafu cen akcií.
Aby to bylo jednoznačně určeno, jsou ve stejné oblasti vyžadovány tři nejvyšší nebo tři nejnižší hodnoty.
Patterny získají větší platnost pokaždé, když ceny akcií dosáhnou úrovně supportu a v důsledku toho mohou kupující identifikovat obchodní příležitosti.
V následujícím článku naší unikátní vzdělávací sérii o Trading terminologii se můžete těšit na téma: Rezistence.
Věříme, že Vám to pomohlo.
Tým TradeSmart.cz
Dobrý den,
domnívám se, že formulace: „Jinými slovy, je to úroveň, na které investoři nebo obchodníci skočili kupovat cenné papíry, zatímco prodávající se stávají méně náchylní k prodeji svých akcií.“ je špatná.
Obchodníci neskončili, ale začali.
Doporučil bych použít tuto formulaci:
Jinými slovy, je to úroveň, na které převážil u investorů a obchodníku zájem o nákup cenných papírů, zatímco prodávající se stávají méně ochotní své akcie prodávat.
Skvěle. Díky za doplnění.