fbpx

Začínáte obchodovat nebo se Vám nedaří? Přihlaste se na březnový Trading LIVE Workshop. Začínáme 1.3.

Co to je Rezistence? Trading Terminologie!

Co to je Rezistence?

Jedná se o cenovou úroveň, za kterou je prodej cenného papíru považován za dostatečně silný, aby eliminoval nárůst ceny.

Hladina rezistence se obvykle nachází na sloupcovém grafu a nachází se na horních úrovních tržních center.

[click_to_tweet tweet=“Je všeobecně známo, že vzestupné cenové akce vedou k úrovni rezistence.“ quote=“Je všeobecně známo, že vzestupné cenové akce vedou k úrovni rezistence.“]

V oblasti s omezeným vlivem na trhu klesá cena na úroveň krátkodobého supportu před opětovným růstem.

To je důvod, proč trh, který se vícekrát pokouší neúspěšně stoupat nad strop (rezistence), má větší šanci na dosažení a udržení na úrovni rezistence.

Úroveň rezistence využívají obchodníci a investoři při formulování obchodních strategií stejně jako úroveň supportu.

Logika diktuje, že pokrok v ceně vůči rezistenci znamená, že více prodejců je ochotno prodat, zatímco kupci jsou méně ochotni kupovat.

V důsledku toho, když cena dosáhne úrovně rezistence, bude nabídka překonána poptávkou.

To brání tomu, aby tržní cena pokročila nad úroveň rezistence.

 

 

Příčiny vzniku rezistence

Volume je velkým ukazatelem při obchodování a pomáhá obchodníkům a investorům formulovat ziskové strategie.

Při obchodování existují okolnosti, které mohou vést ke zvýšení objemu na trhu.

V důsledku toho čím větší je nabídka, tím vyšší je pravděpodobnost dosažení úrovně rezistence.

Bylo zjištěno, že to bylo důsledkem velkého institucionálního investora, který likvidoval velké množství akcií za určitou cenu.

Abychom se vrátili zpět do normálních tržních podmínek, musí být provedena velká objednávka.

V opačném případě převažuje rezistence.

Další příčinou, která byla zjištěna, jsou populární technické vzorce cen.

Během obchodování mohou obchodníci a investoři reagovat na prodej spouštěcích bodů.

To může pocházet z populárních technických cenových modelů.

V důsledku toho obchodníci a investoři pociťují rezistenci.

 

 

Jak určit úroveň rezistence?

Pro mnoho obchodníků je poměrně obtížné určit úroveň odporu.

Pomocí níže uvedených kroků se dozvíte, jak určit rezistenci velmi efektivně.

 

1. Identifikujte oblasti psychologické rezistence

Chcete-li identifikovat psychologické oblasti, vyhledejte místa, kde cena aktiv končí zaokrouhlenými body.

 

2. Použijte pivoty

Pivotní bod označuje cenovou hladinu používanou jako ukazatel pohybu trhu.

Je určen výpočtem průměrných významných cen odvozených z výkonnosti trhu v předchozím obchodním období.

Ano, existují obchodníci, kteří se mohou rozhodnout pro výpočet pivotů, ale proč zvolit takovou složitou metodu, zatímco můžete jednoduše použít dostupné online nástroje, které automaticky vykreslí linie.

 

3. Vyhledejte zóny cenové akce

Jedná se o nejběžnější metodu používanou obchodníky a investory při určování úrovně rezistence.

Jako body, které se nacházejí v grafu, analytici používají k určení přesného umístění cenových zón.

Na rozdíl od úrovně supportu, kde obchodníci hledají nízké body, u rezistence jsou identifikovány vysoké body.

Jakmile najdete cenové akční zóny, nakreslete vodorovnou čáru pro jejich propojení.

 

Závěr

Úroveň rezistence je klíčovou složkou technické analýzy.

Hraje důležitou roli při prognózování.

V důsledku toho mohou obchodníci a investoři formulovat vynikající obchodní strategie.

Rezistence určuje místo, kde byl trh vícekrát odmítnut.

Je tomu tak proto, že čím více odmítnutí má tato úroveň (rezistence), tím důležitější je.

 

 

V následujícím článku naší unikátní vzdělávací sérii o Trading terminologii se můžete těšit na téma: Cenový cíl (Price Target).

 

Věříme, že Vám to pomohlo.

Tým TradeSmart.cz

Napsat komentář

Získejte exkluzivní přístup

Získejte přístup k živým vysíláním a novým videím od Dominika Kovaříka. Plus, buďte jedni z prvních, kteří získají přístup k novým skupinovým tréninkům. Vyplňte svůj e-mail.

Vaše osobní údaje (email) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka „Získat přístup“ souhlasíte s tímto zpracováním pro odběr pravidelných emailů od Dominika po dobu max. 5 let. Svůj souhlas můžete kdykoliv zrušit skrz tlačítko „Odhlásit se“ v každém zaslaném e-mailu.