fbpx

Investiční report a výhled pro říjen (október) od Dominika Kovaříka je nyní ke stažení zdarma.

Záznam ze včerejšího vysílání „Jak investovat do podhodnocených společností a zajistit růst svého akciového portfolia“:

Black Friday slevy na kurzy a LIVE Roomy až 64%. Pouze do neděle 27.11.

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Hledáme Tradery! Získejte 1 mil. Kč a obchodujte pro naši firmu. Přihlaste se na nedělní vysílání:

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Extra sleva 33% na software TradeStreet do neděle 28.11. + záznam z tréninku.

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Přihlaste se do LISTOPADOVÉHO Trading Live Workshopu!
Živá obchodování, watchlisty, lekce pro začátečníky. Začínáme 1.11.

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Vánoční slevy u TradeSmart

pro prvních 100

Dní
Hodin
Minut
Sekund

Poslední den! Využijte Extra Vánoční slevy na kurzy a živá vysílání. Akce končí 31.12.

Co to je Cenový cíl (Price Target)? Trading Terminologie!

Co to je Cenový cíl (Price Target)?

Jedná se o předpokládanou cenu finančního nástroje poskytnutou analytikem a pokud je dosažena, obchodník je schopen dosáhnout co nejlepších výsledků z investice.

Jinými slovy je to cena, za kterou obchodník nebo investor opouští obchodní pozici a konečně dosáhne své odměny.

Může být také definována jako cena, při níž je cenný papír oceňován porovnáním jeho historického a předpokládaného zisku.

V podstatě cenový cíl představuje očekávání jednotlivých analytiků o budoucí ceně cenného papíru, obvykle akcie.

[click_to_tweet tweet=“Co musíte mít na paměti, je, že lze nastavit několik cenových cílů pro jednu akci.“ quote=“Co musíte mít na paměti, je, že lze nastavit několik cenových cílů pro jednu akci.“]

Je obvyklé, že analytici a finanční firmy používají různé metody oceňování, při nichž se při stanovování cenových cílů berou v úvahu různé ekonomické síly.

Máme například dva obchodníky, kteří v současné době drží akcie, která obchoduje za 50 USD.

Oba obchodníci se liší názory, zejména pokud jde o směr akcií, které sledují.

Jeden z obchodníků může rozhodnout o stanovení cenového cíle ve výši 70 USD, zatímco druhý obchodník se může rozhodnout nastavit cenu ve výši 100 USD.

Nyní už víte, že obchodníci a investoři používají obchodní ukazatele jako support, rezistence, úrovně Fibonacci a klouzavé průměry, aby určily směr trhu.

Pomocí kteréhokoli z výše uvedených ukazatelů mohou obchodníci i investoři naznačovat své specifické cenové cíle, čímž nakonec dosáhnou svých cílů.

 

 

Příklad cenového cíle (Price Target)

Cenové cíle často ovlivňují cenu samotné akcie.

Například pokud se akcie obchodují za 60 dolarů a společnost má špatný čtvrtletník a analytici sníží cenový cíl ze 70 na 50 dolarů, vytvoří prodejní aktivitu a sníží cenu akcií blíže k cíli 50 dolarů.

Naopak, jestliže stejná společnost s cenou akcií ve výši 60 dolarů má dobrou čtvrtinu a analytici zvyšují svůj cenový cíl ze 70 na 80 dolarů, více investorů se rozhodne investovat, čímž zvýší cenu akcií.

Skutečným příkladem, 7. července 2016, společnost Walgreens Boots Alliance oznámila výsledky Q3 a porazila očekávání analytiků.

To znamená, že finanční výkonnost společnosti byla lepší než předpokládané.

Díky pozitivním výsledkům Barclays zvýšil svůj cenový cíl na Walgreens na 79 dolarů, což se zvýšilo z 76 dolarů.

Toto, společně s dobrým výkonem, způsobilo zvýšení ceny akcií o 0,12 % do konce obchodního dne 7. července.

 

Proč jsou cenové cíle (Price Target) důležité?

Potřebujete vědět, že cenové cíle používají analytici, aby poskytli nahlédnutí obchodníkům a investorům.

Díky cenovým cílům obchodníci a investoři vědí, kdy mají opustit svou pozici.

V důsledku toho budou prodávat řadu akcií, které mají k dispozici, a tím získávají zisk.

Kromě poskytnutí informací o tom, kdy prodávat akcie, indikátor pomáhá obchodníkům a investorům vědět, kdy si koupit určité akcie.

To činí indikátor velkým faktorem, který obchodníkům a investorům nabízí lukrativní obchodní strategie.

 

 

Závěr

Cenové cíle jsou zásadními ukazateli v obchodování, protože pomáhají promítat cenovou hladinu akcií.

V důsledku toho jsou investoři a obchodníci schopni určit, kdy koupit nebo prodávat.

Analytici využívají finanční zprávy a berou v úvahu různé ekonomické síly, které konečně poskytují správnou prognózu.

Pokud budou implementovány se správnými obchodními strategiemi, obchodníci a investoři budou mít jistotu, že získají mnoho zisků.

 

 

V následujícím článku naší unikátní vzdělávací sérii o Trading terminologii se můžete těšit na téma: Pump a Dump.

 

Věříme, že Vám to pomohlo.

Tým TradeSmart.cz

Napsat komentář

Získejte exkluzivní přístup

Získejte přístup k živým vysíláním a novým videím od Dominika Kovaříka. Plus, buďte jedni z prvních, kteří získají přístup k novým skupinovým tréninkům. Vyplňte svůj e-mail.

Vaše osobní údaje (email) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka „Získat přístup“ souhlasíte s tímto zpracováním pro odběr pravidelných emailů od Dominika po dobu max. 5 let. Svůj souhlas můžete kdykoliv zrušit skrz tlačítko „Odhlásit se“ v každém zaslaném e-mailu.