Co je to Volume Profile?
Jedná se o pokročilou studii mapování používanou k prokázání obchodních aktivit v rozmezí jednotlivých obchodních a cenových úrovní.
Označuje se také jako cenové Volume, pomáhá zobrazovat množství objemu, které se vyskytuje v určitých cenových hladinách a rozsahu, na rozdíl od většiny indikátorů Volume, které zobrazují objem na základě určitého časového rámce.
V obchodním grafu je Volume Profile znázorněn vodorovnými čárami, které jsou zobrazeny vpravo, odpovídající každé ceně.
Když objem a cena jsou kombinovány, obchodník je schopen identifikovat rozsahy velkých objemových cen, což naznačuje support nebo rezistence.
Je důležité si uvědomit, že Volume Profile se aktualizuje, když je vyplněn nový obchodní příkaz.
Jak se Volume Profile vyvíjí, zejména během celého obchodního dne, budou zaznamenány nové patterny a objeví se i nové obchodní příležitosti.
Kdy obchodovat s Volume Profile?
a) Úrovně Supportu a Rezistence
Obchodníci používají Volume Profile k určení základní úrovně supportu a rezistence.
[click_to_tweet tweet=“Jako reaktivní metoda využívá minulých cenových pohybů a objemového chování.“ quote=“Jako reaktivní metoda využívá minulých cenových pohybů a objemového chování.“]
To je důvod, proč je užitečný, pokud jde o uplatňování významu na cenové hladiny, zejména pro dříve navštívený trh.
Při obchodování je úroveň supportu, kde cenová hladina snižuje cenu, když se pohybuje dolů, zatímco úroveň rezistence pomáhá zajistit nestálost při pohybu cen.
Cenová hladina umístěná v blízkosti profilu dna upřednostňuje kupní stranu, která je dobrým indikátorem úrovně supportu, zatímco cenová hladina v blízkosti profilu stropu nejlépe upřednostňuje prodejní stranu, což je v tomto případě dobrý ukazatel úrovně rezistence.
b) Cyklické uzly
Při obchodování s Volume Profile vyvíjejí cyklické uzly s vysokým objemem obvykle významné intradenní obchodování.
Na druhou stranu uzly s malým objemem pomáhají zobrazovat ceny, které se nedostávají do pozornosti.
Je důležité si uvědomit, že uzly s vysokým objemem obvykle zažijí silný záběr, a proto se obchodníci vždy orientují směrem k těmto oblastem.
K tomu dochází i v případě, že ceny rostou nebo klesají.
Pokud jde o uzly s malým objemem, často vedou k odrazu trhu.
To vede k tomu, že uzly s nízkým objemem jsou spíše krátkodobé, protože mají menší záběr.
Díky cyklickému charakteru objemových uzlů se objevují obchodní příležitosti.
Například cyklické uzly pomáhají identifikovat, kde se tzv. inteligentní peníze obchodují.
Jinými slovy, uzly s vysokým objemem zobrazují umístění pro obchodní výstupy, zatímco uzly s malým objemem poskytují dobré umístění pro vstup do obchodu.
Závěr
Volume Profile pomáhá obchodníkům se vstupy do obchodu a také s výstupy z obchodu.
Navíc pomáhá ukázat, jak velký objem peněz byl obchodován v rámci určitého obchodního rozpětí.
Výsledkem je, že byl identifikován jako cenný nástroj technické analýzy, který by měli obchodníci používat.
Obchodníci mohou Volume Profile začlenit do svých obchodních strategií a zlepšit tím i pravděpodobnost dosažení konzistentních zisků.
V následujícím článku naší unikátní vzdělávací sérii o Trading terminologii se můžete těšit na téma: Relative Strength Index indikátor.
Věříme, že Vám to pomohlo.
Tým TradeSmart.cz