Co je Broker a proč ho potřebujeme?
Broker (neboli burzovní makléř) je fyzická osoba nebo firma, která účtuje poplatek nebo provizi za provedení příkazů k nákupu a prodeji, které předložil investor.
Broker se také odkazuje na roli firmy, když působí jako agent pro zákazníka a účtuje zákazníkovi provizi za své služby.
Brokeři mají nástroje a zdroje pro dosažení co největšího počtu kupujících.
[click_to_tweet tweet=“V minulosti si jen bohatí mohli dovolit svého Brokera a vstoupit tedy na akciový trh.“ quote=“V minulosti si jen bohatí mohli dovolit svého Brokera a vstoupit tedy na akciový trh.“]
Internet vyvolal výbuch Brokerů, kteří umožňují investorům obchodovat s nižšími náklady, ale neposkytují personalizované poradenství.
Díky vzniku Brokerů si nyní téměř každý může dovolit investovat na akciovém trhu.
Discount Broker vs. Full Service Broker
Discount Brokeři mohou provádět jakýkoli druh obchodu jménem klienta, za který účtují sníženou provizi v rozmezí od 5 do 15 USD za obchod.
Jejich strukturovaný nízký poplatek je založen na objemu a nižších nákladech.
Neposkytují investiční poradenství a tito Brokeři jsou zpravidla placeni spíše platem než komisemi.
Většina Brokerů s cennými papíry nabízí on-line platformu, která přitahuje rostoucí počet investorů.
Full Service Brokeři nabízejí celou řadu služeb, včetně průzkumu trhu, investičního poradenství a plánování odchodu do důchodu, navíc k celé řadě investičních produktů.
Za to mohou investoři očekávat, že budou platit vyšší provize za své obchody.
Brokeři jsou placeni makléřskou společností na základě objemu jejich zprostředkovaných obchodů a prodeje investičních produktů.
Stále více Brokerů nabízí investiční produkty založené na poplatcích, jako jsou řízené investiční účty.
Registrace Brokerů
Brokeři jsou registrováni u orgánu pro regulaci finančního průmyslu (FINRA), samoregulačního orgánu makléřů a dealerů.
Při obsluze svých klientů jsou Brokeři drženi standardy chování, které vyžadují, aby existovaly důvody pro doporučování konkrétního produktu nebo investice.
Druhá část pravidla, běžně nazývaná jako KYC, se zabývá procesem náležité péče, kterou musí makléř použít při určování přiměřených důvodů doporučení.
Broker musí vynaložit přiměřené úsilí, aby získal informace o finančním stavu zákazníka, daňovém statusu, investičních cílech a dalších informacích, které mohou být použity při vytváření doporučení.
Tento standard chování se výrazně liší od standardu používaného u finančních poradců registrovaných u Komise pro cenné papíry (SEC) jako registrovaných investičních poradců (RIA).
Podle zákona o investičních poradcích z r. 1940 jsou RIA dodržovány přísné fiduciární standardy, aby vždy jednali v nejlepším zájmu klienta a zároveň poskytovali úplné zveřejnění svých poplatků.
Závěr
Brokera, kterého si vyberete, bude pravděpodobně vaše nejdůležitější investiční rozhodnutí.
Požadavky na každého jsou různé, takže neexistuje jasný univerzální vítěz.
Namísto toho ve vašem srovnání zvažte, které z výše uvedených faktorů jsou pro vás nejdůležitější a pak budete moci najít nejlepšího Brokera pro vaše potřeby.
V následujícím článku naší unikátní vzdělávací sérii o Trading terminologii se můžete těšit na téma: Commodity Channel Index indikátor.
Věříme, že Vám to pomohlo.
Tým TradeSmart.cz